1- Blog yazıları (Çoklu Ortam ve Bilişsel Kuramları)





Çoklu Ortam ve Bilişsel Kuramları

Başlangıçta metin tabanlı olan eğitim ortamları teknolojide yaşanan değişimle birlikte çoklu ortam olanağı sunan öğrenme çevrelerine dönüşmüştür. Bilgisayar teknolojisine paralel olarak gelişen internet teknolojileri de oluşturulan bu sayısal enformasyonların farklı coğrafyalardan birçok kişiye ulaşmasında önemli bir görev üslenmektedir.

İnsan zihninin nasıl çalıştığına dair yapılan birçok çalışma, insan zihninin iki kanallı, sınırlı kapasiteli ve aktif işleme varsayımına göre bilgiyi işlediğini savunmaktadır.


  • İki Kanal varsayımına göre, görsel ve işitsel materyaller ile sunulan bilgileri işlemek için insan zihni iki ayrı kanalı kullanmaktadır. Her ne kadar bilgiler iki farklı kanalda işlense de birey, her gördüğü nesneyi ya da her işittiği sesi hatırlayamamaktadır. Bu açıdan bakıldığında, iki kanalın kapasitelerinin sınırsız olmadığı varsayımına varılabilir.
  • Sınırlı kapasite varsayımına göre, her kanalın birim zamanda işleyebileceği enformasyon miktarı sınırlıdır.
  •  Aktif işlem varsayımı, insanların deneyimlerinin tutarlı bir zihinsel gösterimini oluşturabilmeleri için bilişsel sürece aktif olarak katılmalarıdır.
  •  İlgili materyalleri seçerek,
  • Seçilen materyalleri düzenleyerek ve
  • Seçilen materyaller ile var olan bilgileri bütünleştirerek bilgiyi yapılandırır ve aktif olarak öğrenir.

Yeni bilginin, sunulduğu çoklu ortam tasarımı ürünün tutarlı yapılara sahip olması ve öğrenenlere yapıyı nasıl oluşturacaklarına ilişkin rehberlik yapması gereklidir.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Medya Mı Yöntem Mi Clark&Cozma Tartışması

İngiltere Eğitim Sistemi Ve Türk Eğitim Sistemi İle Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi

Eğitsel Video