Eğitsel Gönderi-6 (Blog yazıları-6)


CESARET


Bulunduğumuz konfor alanından çıkıp yeni denemeler yapmak,bu esnada belki başarılı belki başarısız olmak zor gelir hep.O yüzden bildiğimiz sularda yüzmeyi tercih ederiz.Buna,öğrenilmiş çaresizlik de eklenince,konfor alanımızdan çıkmaya çalışmak iyiden iyiye güçleşir.Cesaret edemediğimiz şeyler için çok güzel bahanelerimiz de vardır.Bu bahanelerin arkasına sığınır,olduğumuz yerde saymayı başarı zannederiz.Oysa ne çok şey kaçırırız hayattan.


Bir filozofun görevinin insanları yetiştirmek ve eğitmek olduğunu düşünen Seneca "Zor olduğu için cesaret edemediğimiz şeyler,aslında biz cesaret edemediğimiz için zordur."demiş.
Öğrencilerimiz açısından düşünürsek,neler zor geliyor onlara?Nelere cesaret edemiyorlar?Bir düşünelim.Mesela korkulu rüyaları olan Matematik dersini ele alalım. Neden korkarlar? Neden öğrenilmiş çaresizlikleri vardır ve bunu yıkmaya çalışmazlar?
Birçok neden olabilir tabi ama ben  matematik çalışmaya cesaret etmediklerinden kolaya kaçıp "Bu ders çok zor" diyenler adına yazmak istedim.Dış etmenlerden kurtulduklarını varsayalım.Mesela telefonları ellerinden bıraktıklarını,dizi seyretmediklerini ve bilgisayar oyunu oynamadıklarını düşünelim.Bunları yapsalar dahi denge kurabildiklerini,aynı miktarda vakti ders çalışmak için ayırabildiklerini varsayalım.Şimdiki dünyada ben bu konuyu anlamadım diyip o konuyu bir kenara bırakmak yapılabilecek en manasız hareketlerden bence.Şimdiki dünyada diyorum çünkü benim bile birçok konu için hazırladığım youtube videolarım varken,bir öğrencinin anlamadığı bir konuyu farklı yollarla öğrenmeye çalışmaması bana tembellik geliyor. Youtube a yazdığınızda karşınıza anlatımı gelmeyecek matematik konusu yok.



Tabi ki anlamadıkları konuyu öğrenebilecekleri tek yer youtube değil.Günümüzde yüzlerce farklı yayının matematik kitapları var.DVD destekli ders anlatımları var.Okullarda soru sorabilecekleri,hatta anlamadıkları konuları tekrar dinleyebilecekleri öğretmenleri var.Ellerinde olanaklar var da var yani.Yeter ki ben bu işi öyle ya da böyle cesaret edip yapacağım desinler.
O yüzden ben de Seneca'nın sözüne katılıyor ve diyorum ki "Cesaret edin."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Medya Mı Yöntem Mi Clark&Cozma Tartışması

İngiltere Eğitim Sistemi Ve Türk Eğitim Sistemi İle Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi

Eğitsel Video